Mijn naam is Angela Boer. In 2021 ben ik afgestudeerd als logopedist en mijn eigen praktijk gestart. Naast logopedist sta ik ook al ruim 20 jaar voor de klas, de laatste jaren in het speciaal onderwijs cluster-2, waar ik werk met kinderen met een taalontwikkelingsstoornis. Sinds ik afgestudeerd ben, combineer ik deze twee banen: twee dagen leerkracht, drie dagen logopedist. Ik ben opgeleid als all-round logopedist, maar richt mij vooral op het werken met kinderen en spraak-/taalproblemen. Daarnaast heb ik mij gespecialiseerd in OMFT; hierbij behandel ik kinderen en ook (jong)volwassenen bij het juist leren slikken en een correcte tongpositie. Sinds juli 2025 ben ik ook Hanen-gecertificeerd en bied ik het Hanen-programma Praten doe je met z'n tweeën aan. Dit programma is bedoeld voor ouders van kinderen tussen de 1,5 en 5 jaar oud, waarbij de taalontwikkeling niet goed op gang komt.
Om mezelf te blijven ontwikkelen en mijn kennis up-to-date te houden volg ik regelmatig bij-en nascholingen. Zo heb ik in december 2021 de cursus Hodson & Paden gevolgd (voor de behandeling van fonologische spraakproblemen bij jonge kinderen), in maart 2023 de basiscursus OMFT en in juni 2024 de verdiepingscursus OMFT. Ik ben lid van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF) en sta ingeschreven in het kwaliteitsregister Paramedici. Ook ben ik lid van een kwaliteitskring in Noord-Holland. Op de woensdagmiddag en de gehele vrijdag ben ik aanwezig in mijn praktijk in Oosthuizen. De donderdagen werk ik op het DKC Het Parelhof in Purmerend.
U kunt uzelf of uw kind aanmelden via de website, per e-mail of telefonisch. Tijdens een behandeling kan het voorkomen dat de telefoon niet beantwoord wordt. Ik zal vervolgens zo snel mogelijk contact met u opnemen om een afspraak in te plannen of uw kind op de eventuele wachtlijst te plaatsen.
Tijdens het intakegesprek wordt de hulpvraag in kaart gebracht. Voor het intakegesprek vraag ik u om het volgende mee te nemen:
* Identificatieplicht in de zorg: Wanneer u of uw kind medische zorg nodig heeft, moet u een geldig legitimatiebewijs laten zien aan de zorgverlener. Dit is ook zo bij logopedie. Anders dan de algemene identificatieplicht is er in de zorg geen leeftijdsgrens. De identificatieplicht geldt al vanaf de geboorte. Ouders moeten dus voor hun kinderen een geldig legitimatiebewijs hebben als ze naar een zorgverlener gaan (Bron: Rijksoverheid).
Na het intakegesprek zal ik logopedisch onderzoek afnemen, passend bij de hulpvraag. Soms zijn er meerdere afspraken nodig om uitgebreid onderzoek uit te voeren. Naar aanleiding van de onderzoeksresultaten en in overleg met u wordt het behandelplan opgesteld.
De behandeling vindt in principe op een vaste dag in de week op een vast tijdstip plaats. In overleg kan dit ook aangepast worden. Behandeling aan huis kan ook, hier is echter wel een medische indicatie voor nodig. Een behandeling duurt ca. 25 minuten, de overige 5 minuten zijn gereserveerd voor administratie. Ouders/verzorgers worden zoveel mogelijk bij de behandeling van het kind betrokken. Het resultaat van de behandeling hangt van meerdere factoren af, onder andere van de oorzaak en ernst van de problematiek. Daarnaast wordt u gevraagd thuis met uw kind te oefenen. Ook deze factor speelt een rol bij het behalen van het gewenste resultaat.
Wanneer een behandeltraject is afgerond, wordt vaak nog een afspraak gepland na een aantal maanden. Dit om er zeker van te zijn dat het resultaat naar wens is, of dat er toch nog een hulpvraag is.
De behandelingen vinden plaats volgens afspraak en dienen bij verhindering tenminste 24 uur van tevoren te worden afgezegd. Dit kan telefonisch, via whatsapp of e-mail. Afspraken die te laat of niet zijn afgemeld, worden bij u in rekening gebracht en kunnen niet bij de zorgverzekeraar ingediend worden.
De kosten voor logopedische hulp, voorgeschreven door uw huisarts, tandarts of medisch specialist, worden door de meeste zorgverzekeraars vergoed. De logopedische behandelingen worden bij kinderen direct volledig vergoed vanuit de basisverzekering. De logopedische behandelingen worden bij volwassenen vanuit de basisverzekering vergoed, maar worden eerst van het eigen risico afgehaald.U dient als ouders/verzorgers 50% van de logopedische behandeling aanwezig te zijn. Wat wordt niet vergoed door de zorgverzekering? - Overleg met derden, te declareren aan derden (30 minuten): € 60,00 - Overleg met derden, te declareren aan derden (60 minuten): € 110,00 - Verslaglegging aan derden, niet zijnde de verwijzer, te declareren aan derden: € 85,00
De praktijk is aangesloten bij ZorgRespons. ZorgRespons is een onafhankelijk bureau dat Patient Reported Experience Measures (PREM) afneemt. De praktijk neemt deel aan PREM op verzoek van uw zorgverzekeraar. U kunt benaderd worden via de mail door ZorgRespons. Door objectief, veilig, anoniem en laagdrempelig klantervaringen te meten, hoop ik een goede kwaliteit van logopedische zorg voor de toekomst te kunnen waarborgen.
Uiteraard doe ik er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren. Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dat te bespreken. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen.Wat kunt u doen als u ontevreden bent?
De eerste stap: Een gesprek aangaan met mij. Het is goed mogelijk dat ik niet besef dat u ontevreden bent en waarover. Er kan sprake zijn van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing. Wat als u toch een klacht wilt indienen? Het kan zijn dat een gesprek geen of niet voldoende oplossing biedt. Of er is een goede reden om geen gesprek aan te willen gaan. Dan kunt u gebruik maken van de klachtenprocedure. De Klachten- en geschillenregeling Paramedici, waarbij ik ben aangesloten, biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ga naar www.klachtenloketparamedici.nl. U vindt daar een eenvoudig formulier en nadere uitleg. Wanneer u nadere vragen hebt of er niet uitkomt, is het mogelijk om het klachtenloket telefonisch te benaderen. Meer hierover op bovengenoemde website.
Wat gebeurt er met mijn klacht? De onafhankelijk klachtenfunctionaris bekijkt uw klacht, geeft desgewenst advies over het indienen van een klacht, kan helpen bij het formuleren ervan en zoekt naar een oplossing. U krijgt binnen twee weken een reactie van de klachtenfunctionaris op uw ingediende klacht. De klachtenfunctionaris zal ook contact opnemen met de betrokken zorgverlener. Uiterlijk binnen 6 weken zal de zorgverlener zijn/haar reactie/oplossing moeten aangeven over de geuite klacht. Wat als er geen oplossing wordt gevonden? Bent u niet tevreden over de geboden oplossing of over de klachtafhandeling? Dan kunt u terecht bij de geschillencommissie. Die staat onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De commissie probeert alsnog tot een oplossing te komen. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend, zowel voor de zorgverlener als voor u. In bepaalde gevallen kan de commissie een schadevergoeding toekennen. Waarover kan ik een klacht indienen? Een klacht kan betrekking hebben op de geleverde zorg, maar ook op de dienstverlening of organisatie van de praktijk. U kunt bijvoorbeeld het gevoel hebben onvoldoende te zijn geïnformeerd. Mogelijk is de behandeling niet verlopen als verwacht of afgesproken. Wat kost het indienen van een klacht? Een klacht indienen kost u niets. Wilt u een oordeel van de geschillencommissie? Dan betaalt u 50 euro als tegemoetkoming in de kosten. Als u ook een schadevergoeding eist, is dit 100 euro. Deze kosten moet u betalen, ongeacht of u al dan niet in het gelijk wordt gesteld. In uitzonderlijke gevallen kan de commissie de verplichting tot een bijdrage kwijtschelden. Komt u er niet uit met deze regeling? In dat geval bent u uiteraard vrij een juridische procedure te starten om tot een uitspraak van de burgerlijke rechter te komen. Bedenk echter goed of u hiermee het beste bent geholpen.