Wie ben ik?

Mijn naam is Angela Boer. In 2021 ben ik afgestudeerd als logopedist en mijn eigen praktijk gestart. Naast logopedist sta ik ook al ruim 20 jaar voor de klas, de laatste jaren in het speciaal onderwijs cluster-2, waar ik werk met kinderen met een taalontwikkelingsstoornis. Sinds ik afgestudeerd ben, combineer ik deze twee banen: twee dagen leerkracht, drie dagen logopedist.     


Ik ben opgeleid als all-round logopedist, maar richt mij vooral op het werken met kinderen en spraak-/taalproblemen. Daarnaast heb ik mij gespecialiseerd in OMFT; hierbij behandel ik kinderen en ook (jong)volwassenen bij het juist leren slikken en een correcte tongpositie.    

Sinds juli 2025 ben ik ook Hanen-gecertificeerd en bied ik het Hanen-programma Praten doe je met z'n tweeën aan. Dit programma is bedoeld voor ouders van kinderen tussen de 1,5 en 5 jaar oud, waarbij de taalontwikkeling niet goed op gang komt. 

Mijn aandachtsgebieden zijn taal, spraak en omft.

Om mezelf te blijven ontwikkelen en mijn kennis up-to-date te houden volg ik regelmatig bij-en nascholingen. Zo heb ik in december 2021 de cursus Hodson & Paden gevolgd (voor de behandeling van fonologische spraakproblemen bij jonge kinderen), in maart 2023 de basiscursus OMFT en in juni 2024 de verdiepingscursus OMFT.    

Ik ben lid van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF) en sta ingeschreven in het kwaliteitsregister Paramedici. Ook ben ik lid van een kwaliteitskring in Noord-Holland.    

Op de woensdagmiddag en de gehele vrijdag ben ik aanwezig in mijn praktijk in Oosthuizen. De donderdagen werk ik op het DKC Het Parelhof in Purmerend.

De praktijk​ is aangesloten bij ​ZorgRespons. ​ZorgRespons is een onafhankelijk bureau dat Patient Reported Experience Measures (PREM) afneemt. De praktijk neemt deel aan PREM op verzoek van uw zorgverzekeraar. U kunt benaderd worden via de mail door ​ZorgRespons. Door objectief, veilig, anoniem en laagdrempelig klantervaringen te meten, hoop ik een goede kwaliteit van logopedische zorg voor de toekomst te kunnen waarborgen.

Uiteraard doe ik er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren. Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dat te bespreken. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen.Wat kunt u doen als u ontevreden bent?

De eerste stap: 
Een gesprek aangaan met mij. Het is goed mogelijk dat ik niet besef dat u ontevreden bent en waarover. Er kan sprake zijn van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing.

Wat als u toch een klacht wilt indienen?
Het kan zijn dat een gesprek geen of niet voldoende oplossing biedt. Of er is een goede reden om geen gesprek aan te willen gaan. Dan kunt u gebruik maken van de klachtenprocedure. De Klachten- en geschillenregeling Paramedici, waarbij ik ben aangesloten, biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ga naar www.klachtenloketparamedici.nl. U vindt daar een eenvoudig formulier en nadere uitleg. Wanneer u nadere vragen hebt of er niet uitkomt, is het mogelijk om het klachtenloket telefonisch te benaderen. Meer hierover op bovengenoemde website.

Wat gebeurt er met mijn klacht?
De onafhankelijk klachtenfunctionaris bekijkt uw klacht, geeft desgewenst advies over het indienen van een klacht, kan helpen bij het formuleren ervan en zoekt naar een oplossing. U krijgt binnen twee weken een reactie van de klachtenfunctionaris op uw ingediende klacht. De klachtenfunctionaris zal ook contact opnemen met de betrokken zorgverlener. Uiterlijk binnen 6 weken zal de zorgverlener zijn/haar reactie/oplossing moeten aangeven over de geuite klacht.

Wat als er geen oplossing wordt gevonden?
Bent u niet tevreden over de geboden oplossing of over de klachtafhandeling? Dan kunt u terecht bij de geschillencommissie. Die staat onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De commissie probeert alsnog tot een oplossing te komen. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend, zowel voor de zorgverlener als voor u. In bepaalde gevallen kan de commissie een schadevergoeding toekennen.

Waarover kan ik een klacht indienen?
Een klacht kan betrekking hebben op de geleverde zorg, maar ook op de dienstverlening of organisatie van de praktijk. U kunt bijvoorbeeld het gevoel hebben onvoldoende te zijn geïnformeerd. Mogelijk is de behandeling niet verlopen als verwacht of afgesproken.

Wat kost het indienen van een klacht?
Een klacht indienen kost u niets. Wilt u een oordeel van de geschillencommissie? Dan betaalt u 50 euro als tegemoetkoming in de kosten. Als u ook een schadevergoeding eist, is dit 100 euro. Deze kosten moet u betalen, ongeacht of u al dan niet in het gelijk wordt gesteld. In uitzonderlijke gevallen kan de commissie de verplichting tot een bijdrage kwijtschelden.

Komt u er niet uit met deze regeling?
In dat geval bent u uiteraard vrij een juridische procedure te starten om tot een uitspraak van de burgerlijke rechter te komen. Bedenk echter goed of u hiermee het beste bent geholpen.